shopping - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Anja Capellen - WaarBenJij.nu shopping - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Anja Capellen - WaarBenJij.nu

shopping

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Anja

17 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Long Beach

Vandaag de 5e doorpasdag. Na laat te hebben doorgewerkt, zag het voor Suezetteketet letterlijk en figuurlijk zwart voor de ogen. Officieel stond Laguna Beach op de planning, maar het zou niet normaal zijn als daar niet van af werd geweken. De botox dame van de jurk zou om 6pm weer terugvliegen naar Las Vegas. Dus nog even de laatste loodjes.
Tijd voor een leesdag. Het leven van nederlands knuffelcrimineel door de ogen van zijn zus. Voor de 4e keer lees ik pagina 45. Concentratie van nul komma nul of gewoon niet interessant?
Dan maar boodschappen doen. Aan Ramiah gevraagd of hij een indiaase curry voor ons wilde maken. Voor deze ‘Goemam’ is niets teveel en we vertrekken met zijn drieën in de auto richting Pavilion. Daar aangekomen gaat Ramiah de boel verkennnen om vervolgens het lijstje op volgorde in te slaan. Bij de groente afdeling wil ik de uien inladen. ‘Ze staan onderaan het lijstje, dus nog niet aan de beurt… ‘ Doorlopen maar. Na een rondje (lees ronde) door de supermarkt valt het toch op dat de boodschappen hier aan de dure kant zijn. Opmerking van de dag: ‘Zelfrijzend bakmeel is meel wat zelf rijst’.
Na een kleine detour naar huis begon ‘Goeman’ meteen met koken. Maar in plaats van een curry werd het weer een linzensoep. Net opgezocht dat linzen goed zijn voor een prikkelbare darm. En wij maar denken dat het door de 'Bemer' komt. Scheelt weer een paar ( ) euro.
(Voor wie interesse heeft: https://en.wikipedia.org/wiki/B._S._Ramiah)

Vanavond kwam er weer bezoek van de fransoos Laurent en zijn vrouw Cat. Laurent had even een peptalk nodig van Gino. Was een zwaar gesprek. De sessie heeft 7 flessen wijn en een halve fles Cointreau gekost. Voordeel is dat de pan linzensoep voor de helft is geslonken. Volgende week weer een consult bij de Picazo kliniek.