Spreekverbod - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Anja Capellen - WaarBenJij.nu Spreekverbod - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Anja Capellen - WaarBenJij.nu

Spreekverbod

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Anja

13 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Long Beach

Dag drie alweer bij de Picazo Inn. Het weer is net als in Nederland nu. Ongeveer een graad of 25, een Indian Summer. Alleen is die volgende week in Nederland al afgelopen en gaar het hier nog even door.
Iedere morgen is het vroeg opstaan in huize Picazo. 6 Am is hier het normale begin van de dag. Gelukkig kan ik me met mijn jetlag daar makkelijk aan aanpassen. In het donker de jacuzzi in en dan de zonsopgang afwachten met af en toe een dip in het koude water van het zwembad. Good morning Californië.
Maar goed, vandaag om 10 uur in de jacuzzi. Eigenlijk al veel te heet en veel te laat. Suzette's ritueel is drie dips in het koude water om wakker te worden en fit de dag te starten. Dus ik het koude water in. Mijn hemel, wat een beproeving op je doorzettingsvermogen. Suzette: "Bij de derde keer kun je zwemmen". De gedachte van alle zwemlessen die ik met Suzanne, Bas en Tom heb gevolgd, zes jaar sjouwen voor twee keer in de week een half uurtje had zo maar kunnen worden opgelost met drie dippen in dit koude zwembad...
Het Suzette ritueel heeft me inderdaad wakker geschut. Voordat ik er erg in had, werd ik achter de naaimachine gezet. Werk aan de winkel. Er moesten lampjes in een kostuum om een soort van glow-in-the-dark effect te krijgen. Gelukkig kwamen Becky en Camiel mij vergezellen na een 'werkoverleg' van een paar uur in de keuken...
Project lampjes is half afgerond, nog een weekje werken en dan kan de boel weer op stelten. En na een lange werkdag weer lekker eten, linzensoep, voor de derde keer op rij.
De avond verliep verder heel rustig. Anja kreeg een spreekverbod om een astma aanval van Suzette te voorkomen en om het amerikaanse alfabet te leren. Gino was zijn eigen wijn aan het brouwen. In Nederlandse restaurants doen ze ook alle restjes bij elkaar. Wereldwijn?